If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Значи изкаш да ми кажеш, че ако си източа системата и си налея само от този кнцентрат, съм се прецакал а!!!!
ПЪЛНА ГЛУПОСТ
Пълна глупост ще направиш и затова ти го казвам, пък ти с какво ще си караш колата си е лично твоя работа както и оеm. Празни приказки не говоря, нито ще тръгна с някой професор да споря. Хах стана рима.
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Пълна глупост ще направиш и затова ти го казвам, пък ти с какво ще си караш колата си е лично твоя работа както и оеm. Празни приказки не говоря, нито ще тръгна с някой професор да споря. Хах стана рима.
Антифриза (етиленгликол) най-простичко обяснено е смес на дестилирана вода, спирт и глицерин и съответно разни антикорозионни добавки. За определена концентрация се дава точката на замръзване. Концентратите антифриз, които се продават обикновено са разтвори с точка на замръзване -60C (има и по-високи, но вече става доста гъстта течността) и за получаване на по-високи температури трябва да се разредят с дестилирана вода в определено съотношение за получаване на търсена определена температура на замръзване. По принцип дестилираната вода има една от най-добрите топлопроводимостти измежду течностите. Колкото количеството на другите съставки (глицерин, спирт и т.н) е по-голямо, толкова се влошава топлопроводимостта на антифриза. Разбира се няма пълно щастие и всичко е компромис. Именно затова най-лоши охлаждащи способностти има концентрата. Тоест колкото е по-малък концентрата (респективно по-висока темепратурата на замръзване) толкова охлаждащите способностти на течността са по-добри. Затова е добре да се кара с такъв концентрат, който най-добре се вписва в климатичните особеностти за региона.
А иначе за конкретния проблем на колгата - как и с какво измери, че температурата му стига 120? Тоест това на диагностика ли го показа или гледа стрелковия уред, с който никога не може да се установи каква е реалната температура?
Какво по-точно не може да ти захапе процесора? Всичко е описано в темата, включително съм дал и линк, отделно в практиката са ми ревали професори, дето не разреждат концентрата. Едно и също нещо няма да го пиша по 100 пъти. Нещо ако не ти се вярва сипвай си концентрат в колата и изригвай, което написах беше изцяло от добри намерения. И пак повтарям това, което си го купуваш от Метро на -60гр. не е никакъв концентрат, за разлика от този в линка. 7л конц.+ 3л вода=-70гр. Някои си мислят, че като не сложат вода ще стане на - 100гр. Всъщност става точно обратното.
Ще пусна и линк, в опит да обясня необяснимото: http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?p=87447 Според диаграмата там концентрата може да ти замръзне при -12гр.
И като сме почнали с митовете, много хора си мислят, че като си вземат "концентрат на -60гр" (вече смятам, че е ясно концентрата в тази търговска смес е около 65%) и го разредят 1:1 ще стане на -30. Всъщност става на -20гр.
Колега това което е маркирано като концентрат -60C (40/60% съотношения) няма как да замръзне на по-висока температура от -60. Това което се говори във въпросната темат е чиста теоретична постановка ако си правиш сам антифриз, защото в търговската мрежа няма такъв над -65C. (Лично аз не съм виждал). Така, че спокойно може да си сипваш само концентрат примерно -65C и той няма да замръзне при по-висока температура, но остава проблема с влошеното охлаждане и натоварване на помпата заради вискозитета му
Тази диаграма, както е обяснено, е за 100 % етилен гликол, което не е антифриз. Това е първата малка разлика, но явно на теб ти убягва.
Ако се позовем на тази диаграма, половината автомобили всяка зима трябва да замръзват...
Антифризът е коктейл от етилен гликол, глицерин, спирт, вода и други „тайни съставки”, което идва да каже, че диаграмата на антифриза е друга.
Code е прав ама що ли не го чувате?
1) За кво кипване на 105гр говорите при система под налягане?
2) Каква е тънката идея да карате само на концентрат? Очаквате сибирски зими -60 може би?
Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"
Почнахте да бъркате антифриз с концентрат и изобщо няма смисъл . . Да обобщим така: Ако си карате колата с антифриз, който всъщност мислите за концентрат всичко е ок.
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Code е прав ама що ли не го чувате?
1) За кво кипване на 105гр говорите при система под налягане?
2) Каква е тънката идея да карате само на концентрат? Очаквате сибирски зими -60 може би?
Нимой... на 105* вече е изкривило главата и е изпуснало налягането
Голяма дискусия как съм я пропуснал да размахам и аз тука "пиката"...
Ще ни се смеят ей!
Have A Nice Day
o/_______\o
(Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
[]=о===о=[]
Code е прав ама що ли не го чувате?
1) За кво кипване на 105гр говорите при система под налягане?
2) Каква е тънката идея да карате само на концентрат? Очаквате сибирски зими -60 може би?
1. Никой не е казал подобно нещо.
2. Колкото е по-висока коцентрацията, толкова по-добре се охлажда и смазва системата.
А ти "младежо" дето си ми омазал постовете с червените си глупости,отново неразличавайки Антифриз от Концентрат, и дето изобщо не е ясно кой си изобщо няма да ти отговарям само ще ти се изсмея, пък ако ще да е за последно.
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Почнахте да бъркате антифриз с концентрат и изобщо няма смисъл . . Да обобщим така: Ако си карате колата с антифриз, който всъщност мислите за концентрат всичко е ок.
Всички си караме колите с антифриз, друг е въпроса в какво съотношение сме си го разредили...
Мисля, че това е обобщението...
Айде първо си уточни термините - етилен гликол, антифриз, концетрации и после ще си говорим.
Влез в един магазин, поискай антифриз концентрат и антифриз ГОТОВ за употреба, чети внимателно и пак ми се обади...
Аз съм сигурен колега, в това дето съм го написал а ти ходи по магазините . . . Моя беше грешката, тука просто трябва да чета глупости и да си трая. Иди си сипи концентрат на Приста, или някой немски без да го разреждаш и зимата ще разбереш всичко по трудния начин. Термините са ми ок, ама другите в тая тема дето скочиха не могат да ги оправят.
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Никъде не съм писал, че трябва да се кара с концентрат.
Концетрат се продава за удобство, пък клиента си го разрежда както сметне за добре според указанията, предписани от производителя.
За какво изобщо спорим? За термини? Да уточним накрая, че това на -60гр(производство на някои измислени фирми) което гледаме в магазина е Концентрат+Вода т.е. Антифриз и да спрем до тук. Мисля, че оттам тръгва цялата дандания и не говорим за едно и също.
Всеки може да вземе един марков Концентрат на коя да е фирма и да види, че градуси без разреждане с вода НЯМА, и това не е случайно.
Comment