Известие

Collapse
No announcement yet.

загрява,а не охлажда

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
    Значи изкаш да ми кажеш, че ако си източа системата и си налея само от този кнцентрат, съм се прецакал а!!!!
    ПЪЛНА ГЛУПОСТ
    Пълна глупост ще направиш и затова ти го казвам, пък ти с какво ще си караш колата си е лично твоя работа както и оеm. Празни приказки не говоря, нито ще тръгна с някой професор да споря. Хах стана рима.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
      Пълна глупост ще направиш и затова ти го казвам, пък ти с какво ще си караш колата си е лично твоя работа както и оеm. Празни приказки не говоря, нито ще тръгна с някой професор да споря. Хах стана рима.
      Господин професоре, я ни го обяснете пак това:
      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
      Концентрата няма свойствата на антифриз Концентрат без вода може да ти замръзне и на -30.

      Comment


      • #33
        Антифриза (етиленгликол) най-простичко обяснено е смес на дестилирана вода, спирт и глицерин и съответно разни антикорозионни добавки. За определена концентрация се дава точката на замръзване. Концентратите антифриз, които се продават обикновено са разтвори с точка на замръзване -60C (има и по-високи, но вече става доста гъстта течността) и за получаване на по-високи температури трябва да се разредят с дестилирана вода в определено съотношение за получаване на търсена определена температура на замръзване. По принцип дестилираната вода има една от най-добрите топлопроводимостти измежду течностите. Колкото количеството на другите съставки (глицерин, спирт и т.н) е по-голямо, толкова се влошава топлопроводимостта на антифриза. Разбира се няма пълно щастие и всичко е компромис. Именно затова най-лоши охлаждащи способностти има концентрата. Тоест колкото е по-малък концентрата (респективно по-висока темепратурата на замръзване) толкова охлаждащите способностти на течността са по-добри. Затова е добре да се кара с такъв концентрат, който най-добре се вписва в климатичните особеностти за региона.

        А иначе за конкретния проблем на колгата - как и с какво измери, че температурата му стига 120? Тоест това на диагностика ли го показа или гледа стрелковия уред, с който никога не може да се установи каква е реалната температура?
        Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 18:37.
        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
        Alfa Romeo 156, 2.0TS

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
          Господин професоре, я ни го обяснете пак това:
          Какво по-точно не може да ти захапе процесора? Всичко е описано в темата, включително съм дал и линк, отделно в практиката са ми ревали професори, дето не разреждат концентрата. Едно и също нещо няма да го пиша по 100 пъти. Нещо ако не ти се вярва сипвай си концентрат в колата и изригвай, което написах беше изцяло от добри намерения. И пак повтарям това, което си го купуваш от Метро на -60гр. не е никакъв концентрат, за разлика от този в линка. 7л конц.+ 3л вода=-70гр. Някои си мислят, че като не сложат вода ще стане на - 100гр. Всъщност става точно обратното.

          Ще пусна и линк, в опит да обясня необяснимото:
          http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?p=87447
          Според диаграмата там концентрата може да ти замръзне при -12гр.
          И като сме почнали с митовете, много хора си мислят, че като си вземат "концентрат на -60гр" (вече смятам, че е ясно концентрата в тази търговска смес е около 65%) и го разредят 1:1 ще стане на -30. Всъщност става на -20гр.
          Last edited by code; d.m.y г., 19:14.
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #35
            Колега това което е маркирано като концентрат -60C (40/60% съотношения) няма как да замръзне на по-висока температура от -60. Това което се говори във въпросната темат е чиста теоретична постановка ако си правиш сам антифриз, защото в търговската мрежа няма такъв над -65C. (Лично аз не съм виждал). Така, че спокойно може да си сипваш само концентрат примерно -65C и той няма да замръзне при по-висока температура, но остава проблема с влошеното охлаждане и натоварване на помпата заради вискозитета му
            Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
            Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
            Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
            Alfa Romeo 156, 2.0TS

            Comment


            • #36
              @code

              Тази диаграма, както е обяснено, е за 100 % етилен гликол, което не е антифриз. Това е първата малка разлика, но явно на теб ти убягва.
              Ако се позовем на тази диаграма, половината автомобили всяка зима трябва да замръзват...

              Антифризът е коктейл от етилен гликол, глицерин, спирт, вода и други „тайни съставки”, което идва да каже, че диаграмата на антифриза е друга.

              Comment


              • #37
                Code е прав ама що ли не го чувате?
                1) За кво кипване на 105гр говорите при система под налягане?
                2) Каква е тънката идея да карате само на концентрат? Очаквате сибирски зими -60 може би?
                Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                Comment


                • #38
                  Почнахте да бъркате антифриз с концентрат и изобщо няма смисъл . . Да обобщим така: Ако си карате колата с антифриз, който всъщност мислите за концентрат всичко е ок.
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от Old Fox Покажи съобщение
                    Code е прав ама що ли не го чувате?
                    1) За кво кипване на 105гр говорите при система под налягане?
                    2) Каква е тънката идея да карате само на концентрат? Очаквате сибирски зими -60 може би?
                    Нимой... на 105* вече е изкривило главата и е изпуснало налягането

                    Голяма дискусия как съм я пропуснал да размахам и аз тука "пиката"...
                    Ще ни се смеят ей!
                    Have A Nice Day
                    o/_______\o
                    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                    []=о===о=[]

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от Old Fox Покажи съобщение
                      Code е прав ама що ли не го чувате?
                      1) За кво кипване на 105гр говорите при система под налягане?
                      2) Каква е тънката идея да карате само на концентрат? Очаквате сибирски зими -60 може би?
                      1. Никой не е казал подобно нещо.
                      2. Колкото е по-висока коцентрацията, толкова по-добре се охлажда и смазва системата.

                      Comment


                      • #41
                        А ти "младежо" дето си ми омазал постовете с червените си глупости,отново неразличавайки Антифриз от Концентрат, и дето изобщо не е ясно кой си изобщо няма да ти отговарям само ще ти се изсмея, пък ако ще да е за последно.
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                          Почнахте да бъркате антифриз с концентрат и изобщо няма смисъл . . Да обобщим така: Ако си карате колата с антифриз, който всъщност мислите за концентрат всичко е ок.
                          Всички си караме колите с антифриз, друг е въпроса в какво съотношение сме си го разредили...

                          Мисля, че това е обобщението...

                          Айде първо си уточни термините - етилен гликол, антифриз, концетрации и после ще си говорим.

                          Влез в един магазин, поискай антифриз концентрат и антифриз ГОТОВ за употреба, чети внимателно и пак ми се обади...

                          И те съветвам, да смекчиш тона...
                          Last edited by spe4elist; d.m.y г., 22:27.

                          Comment


                          • #43
                            Аз съм сигурен колега, в това дето съм го написал а ти ходи по магазините . . . Моя беше грешката, тука просто трябва да чета глупости и да си трая. Иди си сипи концентрат на Приста, или някой немски без да го разреждаш и зимата ще разбереш всичко по трудния начин. Термините са ми ок, ама другите в тая тема дето скочиха не могат да ги оправят.
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #44
                              Никъде не съм писал, че трябва да се кара с концентрат.
                              Концетрат се продава за удобство, пък клиента си го разрежда както сметне за добре според указанията, предписани от производителя.

                              Comment


                              • #45
                                За какво изобщо спорим? За термини? Да уточним накрая, че това на -60гр(производство на някои измислени фирми) което гледаме в магазина е Концентрат+Вода т.е. Антифриз и да спрем до тук. Мисля, че оттам тръгва цялата дандания и не говорим за едно и също.
                                Всеки може да вземе един марков Концентрат на коя да е фирма и да види, че градуси без разреждане с вода НЯМА, и това не е случайно.
                                Last edited by code; d.m.y г., 22:52.
                                sigpic
                                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                                Comment

                                Working...
                                X